دوم، تفاوت های ظریف ارتباط را درک کنید.

ارتباط دیگر محدود به ارتباط کلامی نیست، بلکه راهی موثر برای ایجاد ارتباط بین افراد است. در فرآیند ارتباطات، عوامل بسیاری وجود دارد که در انتقال اطلاعات دخالت و مخدوش می کند و محتوا و معنای اطلاعات اغلب در فرآیند انتقال اشتباه درک می شود. دانستن این تفاوت ظریف، شما را از نیاز خود به خودسازی بیشتر آگاه می کند.

سوم، در گوش دادن خوب باشید.

ارتباطات یک فرآیند یک طرفه نیست. گوش دادن به اندازه صحبت کردن مهم است. در واقع، اکثر کارشناسان ارتباطات، ارتباط دهنده ایده آل را بیشتر از صحبت می دانند. صحبت کردن می تواند مشکلات رابطه را کاهش دهد و هیجان انگیز به نظر می رسد، اما گاهی اوقات فقط گوش دادن می تواند این کار را انجام دهد. نه تنها می تواند تجربه ارتباطی شما را غنی کند، بلکه به دیگران طنین بیشتری می بخشد.

چهارم، ارتباط چشمی را حفظ کنید.

هر گفتگو کننده معتقد است که بهترین راه برای جذب مخاطب حفظ ارتباط چشمی است. نگاه کردن به چشمان کسی در حین صحبت کردن باعث می شود که توجه متزلزل به مکالمه جلب شود. اگر می خواهید مهارت های ارتباطی خود را بهبود ببخشید و می خواهید توجه مخاطبان خود را به خود جلب کنید، به یاد داشته باشید که هنگام صحبت کردن به چشمان او نگاه کنید. تماس چشمی می تواند عملاً توجه گوینده را متمرکز کند. بدون تماس چشمی، ارتباط کلامی کاملاً بی فایده است.

5. در طول مکالمه، بازوی شخص دیگر را لمس کنید.

در طول مکالمه، حرکت ظریف با قرار دادن دست روی بازوی طرف مقابل به ایجاد تفاهم ظریف بین شما کمک می کند! لمس میل خوب برای تماس فیزیکی را برآورده می کند و متوجه خواهید شد که احساسات شما آرام می شود. به زودی متوجه خواهید شد که این اقدام کوچک می تواند مزایای باورنکردنی برای شما به همراه داشته باشد. دیگران نمی توانند در مواجهه با خواسته های شما بی رحمانه و مستقیم صحبت کنند!زبان بدن فواید زیادی دارد، اما مراقب اعتدال باشید. عجیب است که افرادی که نمی شناسید خیلی نزدیک هستند.

شش، از نشان دادن صورت خود دست بردارید، لبخند بزنید.

فکر نکنید فقط زمانی می توانید بخندید که حال شما خوب باشد. تحقیقات ثابت کرده است که تظاهر به خندیدن یک تقلب روانی است و فقط خندیدن شما را شادتر می کند. البته فرض این است که دلت درد نکند. وقتی می خندیم، مغزمان پیام هایی برای ما ارسال می کند. من خیلی خوشحالم. سپس بدن ما آرام می شود. وقتی به کسی لبخند می‌زنیم، طرف مقابل احساس راحتی بیشتری می‌کند و بیشتر مردم هم لبخند می‌زنند. این چرخه با فضیلت ما را شادتر می کند.

هفت، هنگام گپ زدن با دوستان، کمی نزدیکتر بایستید.

هنگام صحبت با دوستان و خانواده یا مسافرت، عادت داریم همیشه فاصله ایمن با مردم حفظ کنیم. فاصله ایمن هر فردی با توجه به تجربه شخصی، سابقه فرهنگی، محیط خانوادگی و حتی عادات حرفه ای تعیین می شود، مسافت متفاوت است، اما فاصله همیشه زیبا نیست، گاهی این فاصله دلیل دوری شما و دوستانتان است. دفعه بعد که با یک دوست صحبت کردید، شجاعانه به آن نزدیک شوید. نزدیک بایست، و قلب های شما نزدیک تر است.

8. هنگام تعامل با مردم، قدردانی خود را از آنها ابراز کنید.

نگهبان را در منطقه مسکونی ببینید که به خانم مسن کمک می کند تا به طبقه بالا برود، فوراً از او تعریف کنید، فکر نکنید این شخص بد نیست، نگویید، قدردانی خود را بگویید، نگهبان و خودتان بسیار خوشحال هستید. به مادرتان بگویید غذاهایی که می پزد خوشمزه هستند، از دوست پسرتان تشکر کنید که ده دقیقه منتظر شما بوده است، یاد بگیرید که مردم را صادقانه و فعالانه تعریف کنید، مزایای دیگران را کشف کنید، به موقع آنها را تحسین کنید و نظرات مثبت خود را بیان کنید، همچنین باز خواهید شد. قلب خود را بالا ببرید و ارتباط خود را با یکدیگر عمیق تر کنید. پس از مدتی متوجه خواهید شد که شما بزرگترین ذینفع هستید. باید بدانید که شیبی شادتر است.

پنجشنبه 30 دی 1400
بؤلوملر :